Η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Βριλησσίων εκφράζει ολόψυχα συλλυπητήρια στους γονείς
και στην οικογένεια του μικρού μαθητή που χάθηκε τόσο άδικα στις Σέρρες, στους δε μαθητές
που τραυματίστηκαν, καλή και γρήγορη ανάρρωση. Σε όλη τη σχολική κοινότητα των Σερρών
εκφράζουμε τη θλίψη και τη συμπαράστασή μας.
και στην οικογένεια του μικρού μαθητή που χάθηκε τόσο άδικα στις Σέρρες, στους δε μαθητές
που τραυματίστηκαν, καλή και γρήγορη ανάρρωση. Σε όλη τη σχολική κοινότητα των Σερρών
εκφράζουμε τη θλίψη και τη συμπαράστασή μας.
Αυτό το αδιανόητο δυστύχημα, του τραγικού θανάτου ενός μαθητή Δημοτικού Σχολείου μέσα
στον χώρο όπου θα έπρεπε να είναι απόλυτα ασφαλής, επαναφέρει επιτακτικά τα ζητήματα
συντήρησης των υποδομών των σχολείων και εποπτείας της ασφαλούς λειτουργίας τους.
Πολύ φοβόμαστε ότι η αλληλομετάθεση ευθυνών, κατόπιν εορτής, μεταξύ διεύθυνσης
σχολείου / δημοτικής αρχής / τεχνικού συνεργείου, αλλά και η αποποίηση ευθυνών από τα
αρμόδια Υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών, όχι μόνο δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας
που διέπει τη συντήρηση και την εν γένει αντιμετώπιση των αναγκών των σχολικών μονάδων
πανελλαδικά.
στον χώρο όπου θα έπρεπε να είναι απόλυτα ασφαλής, επαναφέρει επιτακτικά τα ζητήματα
συντήρησης των υποδομών των σχολείων και εποπτείας της ασφαλούς λειτουργίας τους.
Πολύ φοβόμαστε ότι η αλληλομετάθεση ευθυνών, κατόπιν εορτής, μεταξύ διεύθυνσης
σχολείου / δημοτικής αρχής / τεχνικού συνεργείου, αλλά και η αποποίηση ευθυνών από τα
αρμόδια Υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών, όχι μόνο δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας
που διέπει τη συντήρηση και την εν γένει αντιμετώπιση των αναγκών των σχολικών μονάδων
πανελλαδικά.
Ξέρουμε καλά ότι η αιτία των προβλημάτων ανάγεται στη σταδιακή υποβάθμιση, απαξίωση
και υποχρηματοδότηση του Δημόσιου Σχολείου. Ήδη, η Ένωση Γονέων καταγράφει, σε
συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων, το σύνολο των αναγκών των σχολείων των
Βριλησσίων. Παλιά κτίρια χωρίς στοιχειώδεις υποδομές, ακατάλληλες εγκαταστάσεις και
αίθουσες σε σχολικά κτίρια, μονιμοποίηση προκάτ αιθουσών, επικίνδυνος συνωστισμός στις
σχολικές αίθουσες και υπερπληθυσμός στα σχολεία μας, μετατροπή αιθουσών πολλαπλής
χρήσης και βιβλιοθήκης σε αίθουσες διδασκαλίες, μαθητές που κάνουν μάθημα δίπλα σε
λεβητοστάσια σε λειτουργία.
και υποχρηματοδότηση του Δημόσιου Σχολείου. Ήδη, η Ένωση Γονέων καταγράφει, σε
συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων, το σύνολο των αναγκών των σχολείων των
Βριλησσίων. Παλιά κτίρια χωρίς στοιχειώδεις υποδομές, ακατάλληλες εγκαταστάσεις και
αίθουσες σε σχολικά κτίρια, μονιμοποίηση προκάτ αιθουσών, επικίνδυνος συνωστισμός στις
σχολικές αίθουσες και υπερπληθυσμός στα σχολεία μας, μετατροπή αιθουσών πολλαπλής
χρήσης και βιβλιοθήκης σε αίθουσες διδασκαλίες, μαθητές που κάνουν μάθημα δίπλα σε
λεβητοστάσια σε λειτουργία.
Ως Ένωση Γονέων θα ξαναζητήσουμε από το Δήμο, τις Σχολικές Επιτροπές, τις Διευθύνσεις
Παιδείας και τις διευθύνσεις των σχολείων να μας ενημερώσουν:
- για τους τακτικούς-περιοδικούς ελέγχους σε όλες τις υποδομές των σχολείων μας
(θέρμανση/λεβητοστάσια, ανελκυστήρες, συστήματα πυρόσβεσης και
πυρασφάλειας), και συγκεκριμένα, ποιος και πότε τους διενεργεί και ποιος υπογράφει
για την ασφάλεια των υποδομών.
- για την καταλληλότητα των χώρων που χρησιμοποιούνται ως αίθουσες
διδασκαλίας στα σχολεία των Βριλησσίων, για το ποιος τις έχει κρίνει κατάλληλες
για τον σκοπό που χρησιμοποιούνται και για τα μέτρα που λαμβάνονται για την
αντιμετώπιση του προβλήματος του υπερπληθυσμού των σχολικών μονάδων και του
συνωστισμού στις σχολικές αίθουσες.
- για τα ποια μέτρα λαμβάνουν και πότε για την αντιμετώπιση προβλημάτων και
αναγκών (επικίνδυνες πόρτες, ταβάνια που στάζουν, υγρασία), ιδίως ενόψει του
χειμώνα.
Παιδείας και τις διευθύνσεις των σχολείων να μας ενημερώσουν:
- για τους τακτικούς-περιοδικούς ελέγχους σε όλες τις υποδομές των σχολείων μας
(θέρμανση/λεβητοστάσια, ανελκυστήρες, συστήματα πυρόσβεσης και
πυρασφάλειας), και συγκεκριμένα, ποιος και πότε τους διενεργεί και ποιος υπογράφει
για την ασφάλεια των υποδομών.
- για την καταλληλότητα των χώρων που χρησιμοποιούνται ως αίθουσες
διδασκαλίας στα σχολεία των Βριλησσίων, για το ποιος τις έχει κρίνει κατάλληλες
για τον σκοπό που χρησιμοποιούνται και για τα μέτρα που λαμβάνονται για την
αντιμετώπιση του προβλήματος του υπερπληθυσμού των σχολικών μονάδων και του
συνωστισμού στις σχολικές αίθουσες.
- για τα ποια μέτρα λαμβάνουν και πότε για την αντιμετώπιση προβλημάτων και
αναγκών (επικίνδυνες πόρτες, ταβάνια που στάζουν, υγρασία), ιδίως ενόψει του
χειμώνα.
Από την πλευρά μας διεκδικούμε ως άμεση προτεραιότητα την αντιμετώπιση κάθε θέματος
που σχετίζεται με την ασφάλεια και τον έλεγχο της σχολικής μονάδας.
που σχετίζεται με την ασφάλεια και τον έλεγχο της σχολικής μονάδας.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ